[Hero Idea] The Adversary / O Adversário (En-Us/pt-Br)

Hello. Trying out putting numbers for the sake of readability. This concept is likely too strong, considering the thematic. Anyway, here is the English Version:


A Fate's Tale: This concept is based on a character mentioned in Viscous and Fathom's backstories.

Appearance: A light blue, surprisingly undersized jellyfish, has 10 tentacles tipped with hooks. 5 orange orbs float within his gelatinous body in a "U" shape. These orbs count as headshot hitboxes, but the three closer to the center have up to 20% Headshot Critical damage Reduction.

Stat-line:
[Health: 530 +30/Boon +3.5/Spirit] [Health Regen: 3]
[Spirit Resist: -7%] [Bullet Resist: -7%]
[Move Speed: 7.7 m/s] [Sprint Speed: 1m/s]

Woe o' war: Burst Fire(+1 bullet/10 Fire Rate), Projectile, Close range.
[Bullet Damage: 8+0.80 per boon] [Bullet per sec: 5]
[Bullet Velocity: 498-8 m/s] [Fall-off Range: 13m-15m] [Bullet lifetime: 1 sec]
[Ammo: 24] [Reload Speed: 2.82 s]

1- Saltwater Cuts
[2 Charges, 1.5s] [Cooldown: 25s]
Draw a 9m line from your center to your crosshair. After 1.5s, the line slashes the area and deals 80+0.8x Spirit Damage. Enemies struck by two slashes have -15% Spirit Resist for 5s.
[Tier 1: Line width equals half your size]
[Tier 2: +0.2 Spirit Power scaling]
[Tier 3: +1 charge, three slashes also apply -15% Bullet Resist]


2- Presence
[Radius: 13m] [Toggle: 1.2s lockout] [Lose 1% max Health/s]
Lose health per second, but steals 30% of all healing received by nearby enemies.
[Tier 1: +2 Radius, multiplied by size]
[Tier 2: +4 Spirit Damage per 2 Health Regen]
[Tier 3: Gain 5% Healing Amplification per second, maximum of 30%]


3- Deep's Policy
[Range: 6 Meters] [Splash: 3m] [Cooldown: 28s]
Deal Light Melee Damage to enemies in front of you and push them away. If they collide with a wall, they take +30 bonus Bullet Damage and are slowed by 30% for 3s. You can push your weapon's bubbles an additional 3m, resetting their bullet velocity and fall-off while dealing their Damage in a Splash close to a collided enemy or wall.
[Tier 1: +2 range and Splash]
[Tier 2: -16s Cooldown]
[Tier 3: 2 additional tentacles after 1s, each dealing 25% Damage]


4- Abyssal Leviathan
[Range: 7m] [Radius: 25m, locked] [Duration: 7 seconds] [Cooldown: 130s]
Passive: You gain 1% model size and 1.5% resists per Ability Point spent.

Active: Reach out in front of you, teleporting you and an enemy hero to the Depths for a duration. This large arena is isolated from the world, and there is only you and your target. While within this arena, you receive 20% Fire Rate, 5% Spirit and Bullet resist, 5% hero size and 10% Health. If you kill your target within the arena, this ability's duration is permanently increased by 1.3s.
[Tier 1: +2s arena duration]
[Tier 2: +18 Health Per Boon]
[Tier 3: Can teleport multiple enemies, receiving 20% bonus statistics per additional hero]

Feel free to respond, will check regularly.
 
Olá. Tentei colocar números para facilitar a leitura. Este conceito provavelmente é muito forte, considerando a temática. De qualquer forma, aqui está a versão em Português:


Um Conto do Destino: Este conceito é baseado em um personagem mencionado nas histórias de Viscous e Fathom.

Aparência: Uma água-viva azul-clara, surpreendentemente pequena, tem 10 tentáculos com ganchos nas pontas. 5 orbes laranja flutuam dentro de seu corpo gelatinoso em forma de "U". Essas orbes contam como hitboxes de tiro na cabeça, mas as três mais próximas do centro têm até 20% de redução de dano crítico de tiro na cabeça.

Estatísticas:
[Vida: 530 +30/Benção +3.5/Espirito] [Regeneração de vida: 3]
[Resistência Espiritual: -7%] [Resistência Balística: -7%]
[Velocidade de Movimento: 7.7 m/s] [Velocidade de Corrida: 1m/s]

Garrafa-azul: Rajada de Disparos (+1 bala/10 Taxa de Tiro), Projétil, Curto alcance.
[Dano de bala: 8+0,80 por benção] [Balas por segundo: 5]
[Velocidade das balas: 498-8 m/s] [Distância de redução de dano: 13m-15m] [Vida útil da bala: 1s]
[Munição: 24] [Tempo de recarregamento: 2.82s]

1- Cortes de água salgada
[2 Cargas, 1,5s] [Tempo de recarga: 25s]
Desenhe uma linha de 9m do seu centro até a sua mira. Após 1,5s, a linha corta a área e causa 80+0,8x de Dano Espiritual. Inimigos atingidos por dois cortes têm -15% de Resistência Espiritual por 5s.
[Nível 1: Largura da linha igual à metade do seu tamanho]
[Nível 2: +0,2 de escalamento de Poder Espiritual]
[Nível 3: +1 carga, três cortes também aplicam -15% de Resistência Balística]

2- Presença
[Raio: 13m] [Alternar: bloqueio de 1,2s] [Perde 1% de Vida máxima/s]
Perde Vida por segundo, mas rouba 30% de toda a cura recebida por inimigos próximos.
[Nível 1: +2 Raio, multiplicado pelo tamanho]
[Nível 2: +4 Dano Espiritual por 2 Regeneração de Vida]
[Nível 3: Ganhe 5% de Amplificação de Cura por segundo, máximo de 30%]

3- Tentáculo Brutal
[Alcance: 6m] [Explosão: 3m] [Tempo de recarga: 28s]
Causa dano de soco leve aos inimigos à sua frente e os empurra para longe. Se eles colidirem com uma parede, eles recebem +30 de Dano de Bala bônus e são desacelerados em 30% por 3s. Você pode empurrar as bolhas da sua arma por mais 3m, redefinindo a velocidade da bala e a distância de redução de dano enquanto causa o seu dano em uma explosão próxima de um inimigo ou parede colidido.
[Nível 1: +2 de alcance e raio de explosão]
[Nível 2: -16s recarga]
[Nível 3: 2 tentáculos adicionais após 1s, cada um causando 25% de dano]

4- Leviatã Abissal
[Alcance: 7m] [Raio: 25m, travado] [Duração: 7s] [Tempo de Recarga: 130s]
Passivo: Você ganha 1% de tamanho de modelo e 1,5% de resistências por Ponto de Habilidade gasto.

Ativo: Estende um tentáculo na sua frente, teletransportando você e um herói inimigo atingido para as Profundezas por uma duração. Esta grande arena é isolada do mundo, e há apenas você e seu alvo. Enquanto estiver nesta arena, você recebe 20% Taxa de disparo, 5% de resistência Balística e Espiritual, 5% de tamanho de modelo e 10% de Vida. Se você abater seu alvo durante este efeito, a duração desta habilidade é permanentemente aumentada em 1,3s.
[Nível 1: +2s de duração na arena]
[Nível 2: +18 Vida Por Benção]
[Nível 3: Pode teletransportar vários inimigos, recebendo 20% de estatísticas como bônus por herói adicional]
 
Excellent formatting ! I didn't even know a jellyfish character was mentioned in existing back stories I made mine just because I wanted a sea character and like jellyfish.
 
Excellent formatting ! I didn't even know a jellyfish character was mentioned in existing back stories I made mine just because I wanted a sea character and like jellyfish.
Funny thing is, there's very little on it. But I had both enough of an idea of what to do and while also having plenty of space, so I picked a cool marine creature and started working. If anything, the actual lore Adversary would more likely be a standard sea serpent, or just a large fish.
 
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